Prelegenci i uczestnicy

                              

Balbina Kacprzyk
Tytuł referatu:
„Studium kosztorysów inwestorskich i ofertowych”

- mgr inż. budownictwa, członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2019-2024, Prezes Honorowy Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych, wykładowca na studiach podyplomowych, kursach kosztorysowania oraz zamówień publicznych na roboty budowlane, autorka licznych ekspertyz i opinii oraz publikacji związanych z kosztorysowaniem i zamawianiem robót budowlanych, członek Komitetu Ekonomiki PZITB, Rzeczoznawca Kosztorysowy Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych.

 

 

Joanna Karczewska
Tytuł referatu:
Kosztorysowanie szacunkowe w kontekście rozwiązań wariantowych na etapie koncepcji i realizacji sieci sanitarnych

- mgr inż. inżynierii sanitarnej Politechniki Lubelskiej. Od ponad 16 lat projektant sieci sanitarnych w PUP SOMEX Sp. z o.o., gdzie od 2015 r. rozwija i koordynuje środowisko pracy w standardzie BIM. Od 2019 r. prowadzi szkolenia z oprogramowania Urbano (projektowanie sieci sanitarnych w standardzie BIM).  W latach 1996-2006 kierownik budowy lub inspektor nadzoru. Ponad 25 letnie doświadczenie w opracowywaniu kosztorysów: ofertowych, inwestorskich, powykonawczych.

 

 

Anna Jędrzejewska
Tytuł referatu:
„Błędy w kosztorysach w przetargach publicznych – praktyczne przykłady z punktu widzenia Wykonawcy”

- mgr inż. budownictwa i inżynierii środowiska. Dyrektor Biura Ofertowania i Zamówień Publicznych w firmie PORR S.A. - jednej z największych firm budowlanych w Polsce. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zakresie zamówień publicznych, kosztorysowania i ofertowania w branży budowlanej, głównie po stronie firm wykonawczych. Zarządza dużym zespołem odpowiedzialnym za przygotowanie ofert opartych na Prawie zamówień publicznych, warunkach FIDIC, a także dla rynku prywatnego.
W latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

 

Paweł Zejer
Tytuł referatu:
„Metodyka wyliczenia waloryzacji wynagrodzenia w przypadku zwłoki w realizacji kontraktu”

- Członek Zarządu Instytutu Analiz Budowlanych. Arbiter i rozjemca. Absolwent Politechniki Łódzkiej, Wydziału Architektury, Budownictwa i Inżynierii Środowiska (1995) oraz Wydziału Zarządzania i Organizacji (1999). Współpracując z dużymi firmami inżynierskim miał okazję kierować jak i brać udział w przygotowaniu i realizacji wielu znaczących projektów. Opracował ponad 100 niezależnych opinii, w których udzielano odpowiedzi na takie zagadnienia techniczne jak: należne przedłużenie terminu realizacji inwestycji z powodu przeszkód w jej realizacji, koszty związane z takim przedłużeniem, przyczyny awarii budowlanych i/lub powstania wad, poprawności rozwiązań projektowych oraz   wycen robót i robót zamiennych. Był rozjemcą i arbitrem w kilkudziesięciu sprawach, które dotyczyły zarówno aspektów technicznych jak i kontraktowych. Wśród rozstrzygniętych spraw były spory dotyczące robót dodatkowych, interpretacji dokumentacji projektowej oraz jakości robót. Jest współautorem „7 zasad efektywnego roszczenia waloryzacyjnego”, które jest narzędziem pomocnym zarówno w przygotowaniu jak i weryfikacji roszczeń o waloryzację wynagrodzenia w kontraktach. Specjalizuje się ocenie wpływu przeszkód w realizacji inwestycji na termin realizacji robót. Do dnia dzisiejszego był współautorem, zwykle odpowiedzialnym za opracowanie metodyki analizy, około 30 opinii w tym zakresie. Opinie, w opracowaniu, których brał udział lub nimi kierował dotyczyły: obiektów kubaturowych (biurowce, obiekty komercyjne), inwestycji infrastrukturalnych (drogowych, kolejowych, morskich, przeciwpowodziowych oraz lotniczych) oraz obiektów przemysłowych. Zleceniodawcami byli zarówno inwestorzy prywatni jak i sądy powszechne i arbitrażowe. Jest członkiem Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR), oraz rozjemcą z listy krajowej FIDIC/SIDiR, arbitrem Sądu Arbitrażowego przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej. Przez dwie kadencje był członkiem Zarządu Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Konsultingowych (EFCA) oraz członkiem zarządu SIDiR. Od wielu lat poświęca dużą uwagę szkoleniom dzieląc się zdobytym doświadczeniem i wiedzą. Wykłada na Politechnice Wrocławskiej, Politechnice Poznańskiej, Uczelni Łazarskiego oraz w Szkole Głównej Handlowej przedmioty związane z zarządzaniem projektami oraz kontraktami FIDIC. Jest certyfikowanym trenerem z listy SIDiR.

Paweł Kaczmarski
Tytuł referatu:
„Od ogółu do szczegółu. Wykorzystanie narzędzi do zarządzania kosztem inwestycji budowlanej na poszczególnych etapach jej realizacji”

- mgr inż., Absolwent Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Kierownik Działu Informatyki, członek zespołu redakcyjnego i redaktor prowadzący wersje elektroniczne wydawnictw SEKOCENBUD. Zajmuje się zastosowaniem nowoczesnych narzędzi IT w budownictwie oraz technologią BIM. Odpowiada za rozwój produktów informatycznych SEKOCENBUD, w tym programów do kosztorysowania robót budowlanych oraz do obliczania wartości kosztorysowej inwestycji. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla kosztorysantów.

 

 

Maria Łabno
Tytuł referatu:
"Roszczenia wykonawców realizujących inwestycje budowlane – przygotowanie oraz dochodzenie"

Adwokat | Senior Associate
Adwokat w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych i Zespole Infrastruktury. Specjalizuje się w prowadzeniu postępowań sądowych i arbitrażowych, w szczególności dotyczących realizacji inwestycji budowlanych i infrastrukturalnych (głównie dla branży energetycznej, drogowej i tramwajowej), a także postępowań dotyczących branży produkcyjnej. Wspiera klientów przy opracowywaniu strategii polubownego rozwiązywania sporów, w tym przy negocjowaniu ugód, a także w zakresie postępowań postarbitrażowych oraz egzekucyjnych. Ma wieloletnie doświadczenie w doradztwie w toku bieżącej realizacji kontraktów, zwłaszcza inwestycji infrastrukturalnych oraz inwestycji zawieranych w trybie prawa zamówień publicznych. Jej doświadczenie obejmuje doradztwo zarówno inwestorom, jak i wykonawcom. Z sukcesami reprezentuje również klientów w postępowaniach karnych, a także doradza klientom w przypadku konieczności zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Andrzej Sokołowski
Tytuł referatu:
"Roszczenia wykonawców realizujących inwestycje budowlane – przygotowanie oraz dochodzenie"

Radca prawny | Partner
Partner w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych, Zespole Infrastruktury. Ekspert w prowadzeniu skomplikowanych i wielowątkowych postępowań sądowych i arbitrażowych, dotyczących w szczególności inwestycji budowlanych i infrastrukturalnych, m.in.: dróg szybkiego ruchu, dróg kolejowych, obiektów sportowych, centrów logistycznych i centrów handlowych. Wielokrotnie z sukcesem występował jako pełnomocnik stron zarówno w postępowaniach przed sądami powszechnymi i Sądem Najwyższym, jak i przed sądami arbitrażowymi (ICC, KIG, Lewiatan). Doradza wykonawcom i podwykonawcom, a także inwestorom prywatnym w toku realizacji inwestycji budowlanych. Prowadził liczne wielowątkowe postępowania, w tym m.in. procesy sądowe zakończone w 2019 r. ugodami z PKP PLK S.A., na mocy których generalny wykonawca dwóch rewitalizowanych odcinków dróg kolejowych uzyskał ponad 40 milionów złotych.

Tomasz Maza
Tytuł referatu:
"Ryzyko pod kontrolą: Jak skutecznie zarządzać zagrożeniami w procesie inwestycyjnym"

- Doświadczony inżynier budownictwa, specjalista ds. zarządzania ryzykiem i roszczeniami oraz administrowania kontraktem. Od 2020 roku związany jest z firmami B-Act oraz Vintage Consulting. Posiada bogate międzynarodowe doświadczenie, zdobyte podczas pracy nad kontraktami zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w Skandynawii oraz na Bliskim Wschodzie.
Brał udział w realizacji znaczących projektów, takich jak budowa linii kolejowej UNB 01 Nykirke-Barkåker w Norwegii, budowa stadionu Al-Bayt na Mistrzostwa Świata 2022 w Katarze czy modernizacja systemów ERTMS/ETCS w Polsce.  Obecnie doradza przy jednym z największych projektów petrochemicznych w naszym kraju.
Wykonywał opinie i ekspertyzy dla wielu największych międzynarodowych firm wykonawczych. Dzięki swoim umiejętnościom i wiedzy doradzał wykonawcom przy realizacji największych przedsięwzięć budowlanych w obszarze infrastruktury, przemysłu oraz budownictwa kubaturowego, zapewniając profesjonalne wsparcie i ekspertyzę na każdym etapie projektu.

Michał Skorupski
Tytuł referatu:
"Wnioski z projektów zakończonych sporami – rady dla etapu przygotowania dokumentów kontraktowych na podstawie 30 lat praktyki"

- Inżynier i ekonomista budowlany, ekspert w zakresie rozliczeń kontraktów, działa jako wykładowca, rozjemca, arbiter i biegły w sporach budowlanych. Przewodniczący komisji standaryzacji w Stowarzyszeniu Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców, autor Kontraktowania w budownictwie i główny autor Standardów Realizacji Inwestycji, autor kilkudziesięciu prac z zakresu procedur zakupowych, organizacji inwestycji, zarządzania kontraktem i harmonogramowania. Lider zespołu Engineering Projects Advisory w KPMG. Ma łącznie 29 lat doświadczenia w inwestycjach budowlanych w Polsce, Czechach, Łotwie i Wielkiej Brytanii.


Tomasz Domaradzki
Tytuł referatu:
"Wycena prac projektowych i zarządczych"

- Absolwent Politechniki Rzeszowskiej, Wydziału Budownictwa, Kierunek budowa i utrzymanie mostów. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe, w tym 10 letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami infrastrukturalnymi w branży drogowej i kolejowej zdobyte w ramach firmy TPF Sp. z o.o. na stanowisku kierownika projektu. Dyrektor działu infrastruktury TFF Sp. z o.o. od czerwca 2019 roku. Wiceprezes Zarządu Związku Ogólnopolskiego Projektantów i Inżynierów.