Konferencja skierowana jest do wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego, w szczególności do osób zajmujących się:
Dobór prelegentów gwarantuje wysoki poziom merytoryczny Konferencji.
Prelegentami będą doświadczeni specjaliści, uczestnicy procesu inwestycyjnego, reprezentujący wykonawców, inwestorów, projektantów i kosztorysantów.
Problematykę związaną z zamówieniami publicznymi przedstawią eksperci, niezależni konsultanci i prawnicy.
22 Konferencja została objęta patronatem honorowym przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych Panią Małgorzatę Stręciwilk. Pani Prezes UZP zadeklarowała zaangażowania merytoryczne pracownika UZP oraz udziału osoby z UZP w charakterze uczestnika/obserwatora. Wsparcie Urzędu Zamówień Publicznych gwarantuje, że podczas tegorocznej Konferencji (5-7 października 2016 r.) otrzymamy rzetelną i pełną informację związaną z istotnymi zmianami wprowadzonymi w znowelizowanej ustawie Pzp.
Podczas tegorocznej 22 Konferencji będziemy gościć następujących autorów:
● prof. dr hab. Andrzej BOROWICZ – profesor Uniwersytetu Łódzkiego, Kierownik Podyplomowego Studium Zamówień Publicznych Uniwersytetu Łódzkiego, ekspert w dziedzinie procesów inwestycyjno-budowlanych, zamówień publicznych i gospodarki nieruchomościami. Autor wielu książek i artykułów, a także wykładowca na seminariach i konferencjach w środowisku budowlanym. Były arbiter UZP.
● Zbigniew J. BOCZEK - Dyrektor Europejskiego Instytutu Ekonomiki Rynków. Niezależny Konsultant, Wykładowca, Rozjemca, Arbiter Sądu Arbitrażowego Pomorza Zachodniego, V-ce przewodniczący Sądu Arbitrażowego SIDiR (FIDIC).Redaktor naczelny Biuletynu Konsultant SIDiR. Uczestniczy w realizacji inwestycji budowlanych według prawa zamówień publicznych, procedur FIDIC i Banku Światowego. Ekspert finansowy w ocenach opłacalności inwestowania Członek International Project Management Association. Autor książek i wykładowca na seminariach i szkoleniach, oraz studiach podyplomowych Politechnik:wrocławskiej, poznańskiej oraz gdańskiej. Wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenia w realizacji inwestycji celu publicznego, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,oraz finansowanych przez banki komercyjne i Bank Światowy.
● Kancelaria prawna Ćwik i Partnerzy - specjalizująca się w zagadnieniach związanych z prawem budowlanym i zamówieniami publicznymi. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zarówno po stronie Zamawiającego jaki i Wykonawcy. Podejmuje się również wykonania audytów postępowań o zamówienie publiczne oraz projektów finansowanych ze środków UE, w tym audytów finansowych.
● mgr inż. Dariusz Koc - Dyrektor Zarządzający w Departamencie Efektywności Energetycznej i OŹE w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., Ekspert ds. Budownictwa Energooszczędnego, wcześniej m.in. Dyrektor ds. Zrównoważonego Budownictwa, absolwent Studiów Podyplomowych „Certyfikacja Energetyczna i Auditing Energetyczny Budynków”. Specjalista w temacie budowy domów energooszczędnych i pasywnych. Weryfikator projektów budynków energooszczędnych. Autor audytów i projektów termomodernizacji budynków. Specjalista z zakresu zagadnień efektywności energetycznej w przemyśle oraz ogrzewnictwa z audytingiem energetycznym. Członek stowarzyszeń: Zrzeszenia Audytorów Energetycznych, Członek Założyciel Ogólnokrajowego Stowarzyszenia "Poszanowanie Energii i Środowiska" (SAPE-POLSKA), Członek Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Posiada uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w branży konstrukcyjno-budowlanej oraz uprawnienia do wykonywania świadectw energetycznych budynków. Jest także autoryzowanym audytorem energetycznym Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A. Wykładowca na seminariach, konferencjach i szkoleniach z zakresu efektywności energetycznej i technologii energooszczędnych w sektorze budownictwa i przemysłu. Autor około 60 publikacji w specjalistycznej prasie branżowej i popularnej obejmujące tematykę zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej w przemyśle i budownictwie oraz audytingu energetycznego.
● mgr inż. Arkadiusz Mackiewicz - kierownik Działu CAD/AEC w firmie PROCAD SA. Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Od początku kariery zawodowej związany z projektowaniem w branży budowlanej od strony praktycznej. Znajomość zagadnień inżynierskich i konstrukcyjnych pozwala na sprawne kierowanie działem handlowo-wdrożeniowym dostarczającym oprogramowanie i sprzęt dedykowane pracy architektów, konstruktorów, inżynierów instalacji. Główna działalność polega na analizie potrzeb klienta i znajdowaniu optymalnych rozwiązań w oparciu o produkty Autodesk.
● mgr inż. arch. Michał Pierzchalski - kierownik Biura Projektowego Budynków Energooszczędnych w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., Ekspert ds. Budownictwa energooszczędnego, Doktorant Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, specjalizacja: „Architektoniczna optymalizacja budynków w zakresie oddziaływania na środowisko naturalne przy wykorzystaniu metody LCA”. Projektant budynków energooszczędnych i pasywnych. Architekt z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, współtwórca oraz redaktor naczelny internetowego serwisu architektonicznego Architektura.info (www.architektura.info). Specjalista w dziedzinie projektowania architektonicznego – posiada uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń. Członek Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP oraz Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
● mgr Andrzej Sokołowski - radca prawny, partner w Kancelarii Jara&Drapała. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w występowaniu jako pełnomocnik stron w postępowaniach sądowych i arbitrażowych, w tym dotyczących złożonych inwestycji infrastrukturalnych, wielokrotnie występował przed sądami arbitrażowymi (ICC, KIG, Lewiatan) oraz powszechnymi, doradza inwestorom prywatnym, wykonawcom i podwykonawcom w sprawach związanych z realizacją inwestycji budowlanych i infrastrukturalnych. Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku.
● mgr Piotr Stenko - radca prawny, associate w Kancelarii Jara&Drapała. Posiada wieloletnie doświadczenie w sporach wynikających z inwestycji infrastrukturalnych. Jego doświadczenie obejmuje reprezentację i doradztwo na rzecz wykonawców w sporach z inwestorami w zakresie m. in. zapłaty wynagrodzenia za nierozliczone roboty budowlane i tzw. kosztów ogólnych, roszczeń odszkodowawczych związanych z nienależytym wykonaniem kontraktu przez inwestora, kar umownych. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
● Paweł Kaczmarski - jest kierownikiem Działu Informatyki w OWEOB „Promocja” oraz członkiem zespołu redakcyjnego wydawnictw SEKOCENBUD. Zajmuje się zastosowaniem nowoczesnych technologii IT w budownictwie. Bierze udział w powstawaniu produktów informatycznych i baz danych dla budownictwa, w tym programów do kosztorysowania robot budowlanych oraz do obliczania wartości kosztorysowej inwestycji. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla kosztorysantów.
● dr inż. Arkadiusz Węglarz - doradca Zarządu ds. Gospodarki Niskoemisyjnej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, Wiceprezes Zarządu Zrzeszenia Audytorów Energetycznych. Współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych, kilkudziesięciu opracowań technicznych i artykułów prasowych o tematyce budowlanej i efektywności energetycznej w gospodarce. Autor licznych ekspertyz dla: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Środowiska, Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, Polskich Sieci Energetycznych, Ministerstwa Infrastruktury, NFOŚiGW. Kierownik i wykonawca projektów realizowanych w ramach programów: Phare, Save, 5PR, 6PR, IEE, bilateralnych. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za osiągnięcia w dziedzinie efektywności energetycznej w budownictwie.
● mgr inż. Elżbieta Ziaja - niezależny Konsultant, Rzeczoznawca Kosztorysowy SKB, wykładowca na Studiach Podyplomowych na Politechnice Śląskiej a także wykładowca na wielu seminariach i szkoleniach. Praktyk w zakresie: opracowania Programów Inwestycji, szacowania kosztów, przygotowania dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia, realizacji inwestycji, opracowania przedmiarów i kosztorysów inwestorskich oraz rozliczania robót. Ekspert i Inżynier Kosztów na kontraktach finansowanych ze środków funduszy Unii Europejskiej, budżetu państwa i inwestorów zagranicznych. Właściciel Biura Zarządzania Projektami Inwestycyjnymi Samax.