Prelegenci i uczestnicy


Dobór prelegentów gwarantuje wysoki poziom merytoryczny Konferencji. Znajdą się wśród nich praktycy zajmujący się przygotowaniem ofert, rozliczaniem i realizacją robót budowlanych w zamówieniach publicznych, niezależni konsultanci, doradcy i prawnicy zajmujący się problematyką zamówień publicznych w robotach budowlanych oraz po raz pierwszy przedstawiciele branży IT.

Podczas XX Konferencji w Ciechocinku swoje doświadczenia, wiedzę i opinię przekażą Państwu następujący Prelegenci:

· prof. dr hab. Andrzej Borowicz - doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor nadzwyczajny  Uniwersytetu Łódzkiego, Kierownik Podyplomowego Studium Zamówień Publicznych UŁ, autor wielu książek i publikacji,

· mgr inż. Zbigniew Boczek - konsultant, rozjemca, arbiter Sądu Arbitrażowego Pomorza Zachodniego, V-ce przewodniczący Sądu Arbitrażowego SIDiR (FIDIC), Dyrektor Europejskiego Instytutu Ekonomiki Rynków. Uczestniczy w realizacji inwestycji budowlanych według prawa zamówień publicznych, procedur FIDIC i Banku Światowego. Ekspert finansowy w ocenach opłacalności inwestowania. Członek International Project Management Association. Autor książek i wykładowca na seminariach i szkoleniach oraz studiach podyplomowych Politechnik: wrocławskiej, poznańskiej oraz gdańskiej.

· Radca prawny Dariusz Ćwik - Partner Zarządzający w Kancelarii Radców Prawnych Ćwik i Partnerzy Spółka Partnerska w Warszawie. W latach 2004 – 2007 orzekał, jako Przewodniczący Zespołu Arbitrów przy Urzędzie Zamówień Publicznych. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie. Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym i prawie autorskim, obsługuje także projekty finansowane ze środków UE. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz podmiotów z sektora publicznego, w tym ochrony zdrowia, a także z sektora prywatnego. Z powodzeniem reprezentuje klientów m.in. przed Krajową Izbą Odwoławczą, sądami powszechnymi czy Główną Komisją Orzekającą ds. Dyscypliny Finansów Publicznych przy Ministrze Finansów. Świadczył usługi prawne m.in. dla MIR, MKiDN, MS, Centrali ZUS, szpitali warszawskich, GDDKiA oddział w Rzeszowie, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, Centrali ARiMR, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, PARP, PGNiG.

· Paweł Kaczmarski  - jest Kierownikiem Działu Informatyki w OWEOB „Promocja” oraz członkiem zespołu redakcyjnego wydawnictw SEKOCENBUD. Zajmuje się zastosowaniem nowoczesnych technologii IT w budownictwie. Bierze udział w powstawaniu produktów informatycznych i baz danych dla budownictwa, w tym programów do kosztorysowania robót budowlanych oraz do obliczania wartości kosztorysowej inwestycji. Jest autorem artykułów w serwisie Raportsekocenbud.pl oraz innej prasie branżowej. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla kosztorysantów.

· dr inż. Aleksander Krupa - jest wieloletnim pracownikiem jednostek projektowania, dyrektorem Zespołu Doradztwa w Izbie Projektowania Budowlanego. Autor licznych publikacji dotyczących dokumentacji projektowych dla inwestycji budowlanych

· mgr inż. Arkadiusz Mackiewicz - Kierownik Działu CAD/AEC PROCAD SA.  Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Od początku kariery zawodowej związany z projektowaniem w branży budowlanej od strony praktycznej. Znajomość zagadnień inżynierskich i konstrukcyjnych pozwala na sprawne kierowanie działem handlowo-wdrożeniowym dostarczającym oprogramowanie i sprzęt dedykowane pracy architektów, konstruktorów, inżynierów instalacji. Główna działalność polega na analizie potrzeb klienta i znajdowaniu optymalnych rozwiązań w oparciu o produkty Autodesk.

· dr Rafał Morek - adwokat, współpracuje z międzynarodową kancelarią K&L Gates. Posiada bogate doświadczenie w praktyce rozstrzygania sporów budowlanych reprezentując klientów zarówno przed sądami państwowymi jak i trybunałami arbitrażowymi. Jako arbiter prowadził ok. czterdziestu postępowań zgodnie z regulaminami arbitrażowymi m.in. ICC, UNCITRAL, SA KIG, SA SIDIR i SA Lewiatan. Występuje także w charakterze negocjatora i mediatora. Jest pracownikiem naukowym (adiunktem) Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz autorem wielu publikacji dotyczących rozstrzygania sporów i prawa prywatnego. W 2013 r. został powołany do Zespołu przy Ministrze Gospodarki ds. systemowych rozwiązań w zakresie polubownych metod rozwiązywania sporów gospodarczych ułatwiających wykonywanie działalności gospodarczej.

· mgr inż. Przemysław Nogaj - menedżer ds. rozwiązań dla architektury i budownictwa w firmie AEC Poland, EMEA AUTODESK.  Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarzadzanie Projektami. Od 15 lat związany jest z firmami dostarczającymi systemy informatyczne wspomagające procesy w budownictwie. W firmie Autodesk od 7 lat odpowiedzialny jest za rozwój rynku architektoniczno-budowlanego i sprzedaż rozwiązań branżowych dla tego sektora. Głównym obszarem działań jest współpraca  z partnerami handlowymi na terenie Polski oraz wsparcie klientów Autodesk w implementacji nowych technologii, koncepcji projektowych oraz nowych procesów w budownictwie.

· mgr Piotr Płaciszewski - Dyrektor Zarządzający w Kancelarii Radców Prawnych Ćwik i Partnerzy Spółka Partnerska w Warszawie. Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie w zakresie prawa zamówień publicznych na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zarówno po stronie wykonawcy, jak i zamawiającego. Prowadzi również audyt oraz kontrolę postępowań o zamówienia publiczne oraz sporządza opinie prawne w zakresie Prawa zamówień publicznych. Z powodzeniem reprezentuje klientów przed Krajową Izbą Odwoławczą. Swoją praktyką i doświadczeniem zdobytym w zamówieniach publicznych dzieli się także z zamawiającymi i wykonawcami prowadząc szkolenia. Świadczył usługi prawne m.in. dla Centrali ARiMR, PKP S.A., Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, MKiDN, szpitali, muzeów, filharmonii.

· Mecenas Tomasz Sychowicz - adwokat współpracujący z warszawskim biurem kancelarii K&L Gates.  Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 2014 uzyskał tytuł master of laws (LL.M.) na King’s College London. Zajmuje się głównie sprawami spornymi przed sądami powszechnymi jak i polubownymi. Posiada doświadczenie w sprawach związanych z inwestycjami infrastrukturalnymi, w szczególności związanych z realizacją zamówień publicznych w oparciu o warunki FIDIC. Reprezentuje również klientów w sprawach karnych. Jego praktyka obejmuje także spory związane z inwestycjami zagranicznymi rozstrzygane w drodze arbitrażu inwestycyjnego. Interesuje się arbitrażem międzynarodowym w sporach handlowych, i inwestycyjnych, a także sportowych.

· mgr inż. Andrzej Wypych - ekspert SEKOCENBUD, wieloletni praktyk i wykładowca na kursach kosztorysowania. Współtwórca programów do kosztorysowania  Seko, Seko WKI, Seko PRIX, Seko WKI-Plan. Obecnie pracuje na stanowisku głównego specjalisty ds. wycen budowlanych w OWEOB „Promocja”. Zajmuje się tworzeniem wydawnictw cenowych systemu SEKOCENBUD, sporządzaniem ekspertyz w zakresie: kosztorysowania, wycen i rozliczeń inwestycji budowlanych, waloryzacji kontraktów budowlanych.


Ciechocińskie konferencje gromadziły w kolejnych latach ok. 100 uczestników procesów inwestycyjnych w postaci przedstawicieli  inwestorów, wykonawców, biur projektowych i kosztorysowych oraz urzędów. Uczestników Konferencji zapraszamy do przesyłania na adres mailowy pytań (konkretnych lub problemowych), które pojawiają się w Państwa codziennej praktyce. Eksperci, przedstawiciele naszych Partnerów i Organizatora OWEOB „Promocja” będą mogli odpowiedzieć na te pytania i wraz z Państwem przedyskutować podczas specjalnego panelu.