Prelegenci i uczestnicy

Starannie dobrani prelegenci, praktycy w dziedzinie kosztorysowania, ofertowania i prawa zamówień publicznych, zapewnią jak zawsze wysoki poziom merytoryczny.
Wśród prelegentów znajdą się m. innymi:

prof. dr hab. Andrzej Borowicz – profesor Uniwersytetu Łódzkiego, uznany autorytet w obszarze procesów inwestycyjno-budowlanych i zamówień publicznych. Członek Rady Zamówień Publicznych, która zgodnie z kompetencjami określonymi w ustawie Prawo zamówień publicznych, wspiera Prezesa Uzp w działaniach związanych z funkcjonowaniem systemu zamówień publicznych.

Radca prawny Dariusz Ćwik – Partner Zarządzający w Kancelarii Radców Prawnych Ćwik i Partnerzy Spółka Partnerska w Warszawie.
W latach 2004-2007 orzekał, jako Przewodniczący Zespołu Arbitrów przy Urzędzie Zamówień Publicznych. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie. Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym i prawie autorskim, obsługuje także projekty finansowane ze środków UE. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz podmiotów z sektora publicznego, w tym ochrony zdrowia, także z sektora prywatnego.
Z powodzeniem reprezentuje klientów m.in. przed Krajową Izbą Odwoławczą, sądami powszechnymi czy Główną Komisją Orzekającą ds. Dyscypliny Finansów Publicznych przy Ministrze Finansów.

Radca prawny Małgorzata Rogowicz-Angierman – absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Radca prawny od 1984 roku. W latach 2010 -2013 prezes Sądu Arbitrażowego w Warszawie przy Stowarzyszeniu Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców. Rozjemca FIDIC i arbiter.
Podnosiła swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i studiach między innymi: International Chamber of Commerce Institute of International Business Law and Practice w Paryżu, Graduate School of Business - University of Chicago, USA, University of Nevada, Reno, USA.
Prawnik specjalizujący się w prawie gospodarczym, w tym w kontraktach według wzorów FIDIC. Doświadczenie zdobywała jako radca prawny, a także jako członek organów zarządzających podmiotami gospodarczymi w Polsce i zagranicą. Doradzała lub była rozjemcą między innymi: przy budowie terminalu portu lotniczego w Warszawie, budowie dróg i autostrad w Polsce, inwestycjach kolejowych, budowie hoteli, inwestycjach wodno-kanalizacyjnych i oczyszczalniach ścieków.
Prowadzi szkolenia w zakresie prawa budowlanego, realizacji inwestycji budowlanych według prawa polskiego oraz międzynarodowych standardów budowlanych FIDIC, roszczeń i rozstrzygania sporów w inwestycjach budowlanych. Wykładowca prawa budowlanego na studiach podyplomowych, prowadzonych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

dr inż. Jerzy Dylewski – ukończył studia na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, w 1982 roku obronił pracę doktorską. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmie „Beton-Stal”, Biurze Projektów „Elpro” oraz na budowach eksportowych GD Energopol. Były (przez 26 lat) pracownik naukowo – dydaktyczny Politechniki Warszawskiej. Aktualnie pracuje w Sądzie Najwyższym, gdzie jest głównym specjalistą od spraw zamówień publicznych. Ponadto uczestniczy w pracach Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, ma tytuł rzeczoznawcy PZITB, jest wykładowcą na szkoleniach z zakresu różnych zagadnień dotyczących procesu inwestycyjnego w budownictwie. Jest członkiem zarządu Fundacji Edukacji Menedżerskiej Budowlanych, pełni nadzory inwestorskie, a także prowadzi, od 1994 roku, własną firmę projektowo-ekspercką Biuro Ekspertyz Budowlanych "Rzeczoznawca". W 1994 roku, po szkoleniu przeprowadzonym przez Samodzielny Zespół d/s Zamówień publicznych uzyskał uprawnienia wykładowcy (trenera) w zakresie ustawy o zamówieniach publicznych. Od 1995 do 2004 roku był również arbitrem z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Od 1988 r. posiada uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w branży konstrukcyjno–budowlanej, a w 1998 r. uzyskał tytuł rzeczoznawcy budowlanego z listy Wojewody Warszawskiego (obecnie centralny rejestr rzeczoznawców prowadzony jest przez Izbę Inżynierów Budownictwa). Jest autorem lub współautorem ok. 900 projektów, ekspertyz i opinii technicznych i prawnych. Posiada również zaświadczenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków uprawniające do prowadzenia robót budowlanych przy obiektach zabytkowych.

mgr inż. Wiesława Sikorska-Ożgo – w latach 1983-1989 w ramach działalności Ośrodka norm i Cen Budowlanych Instytutu ORGBUD, koordynowała prace przy tworzeniu urzędowej bazy normatywnej do kosztorysowania (KNR-ów). Od 1992 r. ekspert SEKOCENBUD, redaktor prowadząca czterech wydawnictw SEKOCENBUD, licznych ekspertyz dotyczących wyceny i rozliczeń robót budowlanych. Współautorka „Vademecum Kosztorysanta” oraz poradnika „Kosztorysowanie w budownictwie”.

mgr inż. Andrzej Wypych – redaktor naczelny wydawnictw SEKOCENBUD, wieloletni praktyk i wykładowca na kursach kosztorysowania. Współtwórca programów do kosztorysowania z grupy SEKO. Autor i współautor wielu opinii i ekspertyz w zakresie: kosztorysowania, waloryzacji kontraktów budowlanych, wycen i rozliczeń inwestycji budowlanych oraz wycen związanych z likwidacją szkód ubezpieczeniowych.

mgr Miron Klomfas – Partner Vintage Consulting; Prezes Zarządu B-Act Sp. z o.o.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w specjalności zarządzania i marketingu. Członek Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców w Warszawie. Rozjemca.
Od ponad 20 lat zajmuje się konsultingiem w branży budowlanej. Ekspert od zarządzania projektami i procesem inwestycyjnym. Efektywnie zarządzał już: strategią maksymalizacji zysku na kontrakcie, sporami, zespołami realizującymi projekty. Z sukcesem doradzał klientom przy wielu projektach w branżach: drogowej, kolejowej, sanitarnej oraz ogólnobudowlanej, o wartości robót od kilku do kilkuset milionów złotych.
Doświadczony zarówno w dużych prywatnych projektach jak i w projektach publicznych, opartych na Warunkach Kontraktowych FIDIC i/lub Ustawie Prawo zamówień publicznych.
Specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem i roszczeniami, mediator.
Prelegent na konferencjach, szkoleniach i seminariach z zakresu realizacji inwestycji oraz zarządzaniu ryzykiem i roszczeniami.

Adwokat Maria Łabno – associate w Kancelarii JARA DRAPAŁA & PARTNERS. Specjalizuje się w prowadzeniu sporów wynikających z realizacji inwestycji budowlanych i infrastrukturalnych (w szczególności branży drogowej, tramwajowej oraz energetycznej) oraz branży produkcyjnej. Reprezentowała klientów w postępowaniach sądowych i arbitrażowych m.in. z zakresu kar umownych z tytułu odstąpienia od umowy, kar umownych za opóźnienie, wynagrodzenia za roboty dodatkowe i zamienne. Doradza także podczas bieżącej realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Z sukcesami reprezentuje klientów w postępowaniach karnych.

Radca prawny Andrzej Sokołowski – partner w Kancelarii JARA DRAPAŁA & PARTNERS. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w występowaniu jako pełnomocnik stron w postępowaniach sądowych i arbitrażowych, w tym dotyczących złożonych inwestycji infrastrukturalnych, wielokrotnie występował przed sądami arbitrażowymi (ICC, KIG, Lewiatan) oraz powszechnymi, doradza inwestorom prywatnym, wykonawcom i podwykonawcom w sprawach związanych z realizacją inwestycji budowlanych i infrastrukturalnych.

Radca prawny Piotr Stenko – senior associate w Kancelarii JARA DRAPAŁA & PARTNERS. Posiada wieloletnie doświadczenie w sporach wynikających z inwestycji infrastrukturalnych. Jego doświadczenie obejmuje reprezentację i doradztwo na rzecz wykonawców w sporach z inwestorami w zakresie m. in. zapłaty wynagrodzenia za nierozliczone roboty budowlane i tzw. kosztów ogólnych, roszczeń odszkodowawczych związanych z nienależytym wykonaniem kontraktu przez inwestora, kar umownych.

inż. Paweł Kaczmarski – Kierownik Działu Informatyki w OWEOB „Promocja”, redaktor prowadzący wersje elektroniczne wydawnictw SEKOCENBUD. Zajmuje się zastosowaniem nowoczesnych technologii IT w budownictwie. Bierze udział w powstawaniu produktów informatycznych i baz danych dla budownictwa. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla kosztorysantów.

Tomasz Sierakowski – specjalista ds. wycen robót drogowych w OWEOB „Promocja”, członek zespołu autorskiego wydawnictw SEKOCENBUD, redaktor prowadzący wydawnictwa: Biuletyn cen robót ziemnych i inżynieryjnych BRZ, Biuletyn cen robót drogowych, mostowych i torowych BCD, Biuletyn cen robót przygotowawczych BCP oraz miesięcznika Błyskawica. Autor opinii i ekspertyz opracowywanych przez OWEOB „Promocja” w zakresie rozliczeń inwestycji drogowo-mostowych. We wcześniejszych latach nadzorował produkcję zakładu prefabrykacji żelbetowej jak również kierował pracami laboratorium budowlanego przy kontraktach infrastrukturalnych.